keskiviikko 16. kesäkuuta 2021

Alva riparilla, seitsemäs päivä

Aamulla oli tosi lyhyt kirkko. Siellä laulettiin se kunkkulaulu. Ja aamulla oli taas aamiaiseksi mannapuuroa. 


Mammalla oli vapaa-aikaa koska illalla on jotain teatteria ja semmosta ja kaikki sai harjoitella omia juttuja. Mä päätin näyttää Garnylle saarta. Garny on mun peikko. Se on violetti ja sillä on ruusu mahassa. 



Tässä kuvassa mä istun harmaalla tukilla. Se on mennyt harmaaksi koska se on vanha. Mulla on päällä mun ankkurimekko, se on melko uusi. Se on sininen. Mulla on raidallinen pipo ja housut. Ne vähän mätsää.


Mun takana näkyy meri. Siellä on joku toinen saari. Mamma ei tienny mikä. Se ei tunne näitä täällä. Siellä voi asua joku tai sitten ei. Me ei tiedetä. Kaikkea ei aina voi tietää vaikka olisi kuinka aikuinen.



Mamma kantaa mua tässä. Mä yleensä menen Mamman hupparin sisään kun ollaan ulkona mutta tuolla ei ollu ketään ni Mamma kanto mua sylissä. Sain katsella maisemia. Mun takana näkyy hiekkaranta. Meidän piti vähän kiertää koska lokit meinas hyökkäillä. Niillä on ehkä pesä ja ne puolustaa poikasia. Vähän kuin Mamma puolustaa mua.  

(Mamma lisää tähän, että olen pitänyt Alvan salassa leirillä siksi, ettei se tuo huomiota muhun. Olen pyytänyt luvan ottaa Alvan mutta tiedän että riparilaiselle voi olla noloa selitellä, että avustajalla on nukke mukana. En halua vetää itseeni sen enempää positiivista kuin negatiivistakaan huomiota. Siksi olen valinnut kuljeskella syrjemmällä Alvan kanssa. Pari tyyppiä tietää, että Alva on mukana matkassa mutta on nähnyt vain kuvia.)



Tässä mä vähän mietiskelin kannon päällä. Ja katselin kasveja. Niitä oli aika paljon. Mamma sano että ne on mustikoita mutta en usko. Mustikat on sinisiä. Mamma sano että ne kasvaa siihen mutta en nähnyt yhtään. Edes ihan miniä.


Mamma kanto mua myös metsässä ja sain katsella maisemia. Metsän takana näkyy kuitenkin meri. Se näkyy melkein kaikkialle täällä. 


Aika paljon on tullut istuttua kivillä täällä...



Mä kattelin vähän lintuja tossa kivellä myös. Siksi mun pää on sivulla tolleen. Mun takana oli tollasta isoja pallokukkia. Mamma ei tiennyt niidenkään nimiä. Sen mielestä mulla on nykyään liian vaikeita kysymyksiä. Musta se oli aika helppo kysymys. Sen voi nykyään kysyä Googlelta. Ennen piti kysyä varmaan joltain mummolta joka tietää kaiken. 



Kalliolla on tullut myös istuttua paljon. Mamma sano et jos tulee ikävä ni voi mennä myös siellä kalliolle istuu. Mut täällä on erityisen hienoja merikallioita.





Me otettiin Garnyn kanssa näitä kaverikuvia Instaan. Teema oli best friend. Musta näistä tuli aika jylhä vaikutelma. Vähän ku Jylhäkallio. 





Me katteltiin myös yhdessä vettä. Mun mielestä levä on hassua. Se näyttää pehmeältä vedessä ja on ihan limaista maalla. Tää vesi kuvissa näyttää kyl aika siniseltä. Mut joskus se on vihreää kesän takia. Ja joskus keltaista siitepölyn.



"Mamma, mitä nää kukat on? Et varmaan kumminkaan tiiä..."


Rakas päiväkirja, kyl Mamma tiesi! Mä opin, että ne on orvokkeja. Nää orvokit on vähän samanvärisiä ku mun tossusaappaat. Nää ei oo ihan yhtä violetteja. Tuolla takana on yks mökki jossa asutaan. Mutta me ei asuta tossa mökissä vaikka meidänkin mökki on punanen. Täällä melkein kaikki mökit on punaisia. Ruokasali vaan on vihreä. Johtuu varmaan kasvisruuasta.



Mun oli pakko mennä vähäksi aikaa päiväunille. Me aletaan olla aika väsyneitä. Mammalla on myös selkä ja jalat kipeät. Huomenna me mennään kotiin ja varmaan relataan aika paljon.

Illalla oli kaikenlaista ohjelmaa. Oli koe jossa kysyttiin kaikenlaista. Mamma kyllä vaan kuto sukkaa. Siltä ei kysytty mitään. Sit oli kisoja rannalla ja vesisota. Mua ei otettu mukaan koska olis voinu sattua. Mammalla oli kauheasti hiekkaa kengissä kun se tuli. Se kaato ne lattialle ja kuulu kova suhina. Sit oli ruuaksi ranskalaisia ja nugetteja ja myöhemmin illalla hampurilaisia. Sit oli vielä ihan illalla vohveleita. Oikea herkkuilta 😋

Tänään oli viimeinen ilta. Oli siksi yösauna. Mä olin jo nukkumassa mutta Mamma kerto, että siellä laulettiin Abrahamista. Sillä on poikia ja ne syö ja juo ja sitten niistä lähtee meteli. Koko sauna rytisi ja raikas kun ne kaikki laulo samaan aikaan 🤣

Huomenna me lähdetään kotiin. Aamulla laiva lähtee jo ennen lounasta ja siks uusia kuvia ei ehkä ehdi ottaa. Mutta ehkä me vielä julkaistaan joitakin joita täällä ei vielä näkynyt...

Hyvää yötä 💜

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hiljaisempi kausi - uhka vai mahdollisuus?

Olette varmasti huomanneet, että juuri mitään ei tapahdu täällä. Kyse ei ole vain siitä, että en kirjoita vaan myös siitä, että meillä koton...