torstai 28. helmikuuta 2019

Alvan matka - sunnuntai

Jos et ole lukenut vielä Alvan matkan alkuosaa, suosittelen, että luet ensin kaksi edellistä postausta. Lyhyenä kertauksena: Alva, Mamma ja K matkustivat siis Lahteen Desucon Frostbite -nimiseen tapahtumaan ja yöpyivät hotellissa. Tämä postaus alkaa siis sunnuntaiaamusta.

Sunnuntain ohjelmassa ei ollut sen kummemmin mitään Alvalle suunnattua menoa, koska nukketreffit olivat jo lauantaina (nukketreffeistä voit lukea edellisestä postauksesta "Alvan matka -lauantai") mutta Alva "hengaili" silti mukana koko päivän. Tosiasiassa siis totesimme, että Alva oli myös koko sunnuntain tähti, häntä kuvattiin koko reissun aikana enemmän kuin mitään muuta ja hän sai ihan omiakin juttuja. Muutaman euron maksavia mutta kuitenkin. Alva ei ole ehkä maailman hemmotelluin reborn mutta silti nukeksi melko hemmoteltu. Mamma myöntää.

Mehiläisen sai Alva ja Lumikko on Mamman (ettäs tiedät, Alva,
turha yrittää omia...)

Tervetuloa Alvan matkan viimeiselle päivälle!

Alva poseerasi uusissa vaatteissaan hotellihuoneessa
Lisää posetuskuvia myöhemmin...

Alva odottaa kun henkilökunta (Mamma ja K) pakkaavat

Otimme Alvan mukaan hotelliaamiaiselle. En esiinny kovin usein julkisesti rebornien kanssa mutta totesin, että hotelli on kuitenkin täynnä conikävijöitä, joten emme olisi välttämättä silmiinpistävimmät syöjät. Valitsimme kuitenkin syrjäisen pöydän, jossa syödä. Saimme olla rauhassa ja pystyin ottamaan myös kuvia ilman, että kukaan ahdistuu siitä. En halua valokuvaamisellani häiritä ketään vaan kunnioitan ihmisten rauhaa. Myös K:n, joten kysyin häneltä nätisti, saako Alva tulla aamiaiselle mukaan. Yritän pitää nuket toisinaan poissa K:n ja minun yhteisistä jutuista, jotta K:sta ei tunnu, että nuket vievät kaiken Meidän aikamme.

Alva puurolla

Meidän hotelliaamiaisen eka kattaus, nam nam!

"ALVA!? MAMMAN KAHVI HETI TAKAISIN!"

Kurkku sopii paremmin nuorelle neidille, turha mököttää...

"Maistan sitten Mamman mehua..."

Alva ihailee maisemia hotellin avohissistä

Desucon Frostbitessa on mahdollista käydä kuvauspalvelussa ottamassa kuvia cosseista (eli cosplay-asuista, joita erilaisissa coneissa osalla on päällään) tai ihan vain itsestään muistona conissa olemisesta. Niinpä siis pyysimme ottamaan kuvia myös Alvasta, olihan hänkin conikävijä.

Sievä neiti

Jos mahdollista vieä sievempi

Behind the scenes

Jatkoimme kuvien ottamista itse "Behind the scenes",
siis varsinaisen kuvauspalvelun takana

Olimme ajatteleet mennä yhteen ohjelmaan kuuntelemaan kuvausten jälkeen mutta siellä ollessamme saimme kuulla, että päivän ainoa meitä todella kiinnostava ohjelma...

...olikin peruttu, eikä, ounou!

Menimme Alvan kanssa conin perinteiseen kahvilaan eli Meido-kahvilaan. Mammakaan ei ole ollut siellä ennen, joten kokemus oli uusi meille molemmille. Meido-kahvilassa siis jokainen tarjoilija on pukeutunut anime-/mangahenkisesti ja huolehtii henkilökohtaisesti kahvila-asiakkaistaan esittäen samalla ennaltamäärättyä roolia. Roolikuvaukset ovat näkyvissä ennen tapahtumaa internetissä, joten on mahdollista valita tietyntyylinen meido tai butler. Meido-kahvila on hyvin suosittu, joten sinne joutuu usein jonottamaan. Jos haluaa tietyn henkilön tarjoilemaan, joutuu tietysti odottamaan, että juuri hän vapautuu. Miedo tai butler on mahdollista pyytää mukaan pitämään seuraa tai pelaamaan jotakin peliä tai hänet voi lähettää pois, jos haluaa olla rauhassa. Meido-kahvila on erityisen hiljainen alue conipaikalla, joten siellä on todella miellyttävää lepuuttaa korviaan.

Ensiksi käytimme siis jonkin aikaa jonottamiseen.

"ALVA! ÄLÄ LEIKI KAITEELLA!"

Alva tapasi lempparinsa conissa eli järkkärit jonossa.
Niin on itseensä tyytyväinen :D

Tätä täytyy ehkä vähän selventää. Elikkäs, kaikissa coneissa ei ole ikärajoja mutta Desucon Frostbite on K18 -tapahtuma, joten meidät meinattiin poistaa tapahtumasta heti ovella. Näytimme kantorepussa olleen Alvan kasvoja ja kerroimme, että hän ei ole oikea vauva vaan nukke. Emme ole tuoneet 38 senttistä keskosen kokoista neitiämme coniin. Seuraava kohtaaminen tapahtui heti narikassa, kun narikanpitäjä hämmästeli "vauvaa", silitti hänen päälakeaan ja totesi, että Alva on "samaan aikaan niin ihana ja niin creepy". Jep, thats my girl~

Kerran peräämme lähdettiin suuren salin toiselta puolelta ja kerroimme taas ystävällisesti järkkäreille, että kyseessä ei ole vauva vaan nukke.

"Järkkärit 0, conikävijät 1",

kuuluu tapahtumasta käteen jäänyt lentävä lause, ehdoton lempparini seuraavan urbaanilegendan otsikoksi. Myöhemmin saimme tietää, että Alvasta oli annettu järjestyksenvalvojien kesken tiedotus. Tästä johtuen emme tulleet enää pysäytetyiksi mutta törmäsimme samoihin järkkäreihin uudelleen ja naureskelimme heidän hämmennykselleen. Muutamille vastaantulijoille näytimme Alvaa toisinaan ja osalle annoin Alvan syliinkin kun hänestä oltiin niin kovasti kiinnostuneita.

Mutta seuraavaksi jätimme järkkärit juoruilemaan ja jatkoimme matkaamme Meido-kahvilaan!

Alva kahvilassa, vihdoin...

"Miksi täällä on kiviä pöydässä, hmmm...?"

Pelasimme peliä meidon kanssa...

.... ja Alva häpesi Mammaa, joka nakkisormineen pudotteli Doraemoneja pitkin
pöytiä, vaikka niitä piti pinota!

....Tai sitten Alva oli koko ajan suunnitellut syövänsä salaa sokeria!

Alvan vuoro, puikothan on tutut jo uudeltavuodelta~

Lopulta onnistuttiin!

Alva otti Polaroid-kuvan meidomme kanssa, kiitos!

Kävimme myös pelaamassa Escape Roomissa, koska sattumalta törmäsimme vihjeeseen, jonka osasin ratkaista. Emme kuitenkaan onnistuneet ratkaisemaan itse huonetta. Sääli. Ekaa kertaa matkan aikana Alva joutui kokonaan syrjään ja sai odottaa kassien päällä oven suussa, kun Mamma seurueineen säntäili hulluna ympäriinsä.

Säntäilystä tuli nälkä.

Alva odottaa pizzaa

Syömisen jälkeen kävimme katsomassa päättäjäiset ja suuntasimme kotiin. Onneksi saimme kyydin asemalle. Hotellihuoneen luovutimme jo aamulla joten pääsimme loikkaamaan suoraan autosta seuraavaan junaan, jossa oli tilaa.

Alva odottaa kyytiä, kiitos paikalliselle "taksiyhtiölle" ;)

1. Näistä postauksista on ihana nähdä,kuinka Alvalla näyttää olevan persoonallisuus - siitä syystä että hän joutuu eri tilanteisiin ja hänestä on taltioitunu monenlaisia kuvia :D Ihan hitsin viihdyttävä matkapäiväkirja, kiitos!

2. Kiitos lukijalle, Alva on hauska tyyppi ja on kiva näyttää sitä muillekin :D

Hiljaisempi kausi - uhka vai mahdollisuus?

Olette varmasti huomanneet, että juuri mitään ei tapahdu täällä. Kyse ei ole vain siitä, että en kirjoita vaan myös siitä, että meillä koton...